Los títulos de discos más largos de la historia

Después de que Fiona Apple anunciara el nombre de su esperado cuarto disco con 23 palabras, repasamos algunos otros títulos igual de pretenciosos (o más)
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13 de marzo de 2012  • 17:58

Desafiando todas las leyes de la mnemotécnica y el marketing y acaso jugando con la tolerancia por parte de los críticos y hasta sus propios fans, algunas bandas y artistas optaron por irse al carajo a la hora de bautizar sus trabajos. Y no por hacer referencia a cuestiones escatológicas (de eso ya hablamos) ni por representar impensadas herejías, sino por exponer una insólita cantidad de palabras convirtiendo al título en una cadena de letras imposible de recordar, al menos no en su totalidad. La semana pasada, Fiona Apple lo hizo de nuevo al anunciar que su esperado cuarto trabajo se llamará The Idler Wheel Is Wiser Than The Driver Of The Screw, And Whipping Cords Will Serve You More Than Ropes Will Ever Do. Con su segundo disco, When The Pawn... (ver completo más abajo), nombrado con los ocho versos de un poema (90 palabras), inició una contienda por obtener el récord mundial que luego la dejaría en el tercer puesto con las respectivas sobredosis delirantes de caracteres por parte de Soulwax y Chumbawamba. Claro que a lo largo de la historia fueron varios los que siguieron este camino, más allá de los títulos de canciones (tópico aparte): en la categoría EP, por ejemplo, Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (In Space) (copiar y pegar, jamás aprender, por el bien de tu salud mental), de Super Furry Animals, se lleva todos los premios.

A continuación, los tres títulos de discos más largos de la historia de la música y otros dos más o menos largos para iniciar este viaje semántico: ¿qué otro nombre kilométrico podés agregar? Opiná.

Fiona Apple - When the Pawn Hits the Conflicts He Thinks Like a King What He Knows Throws the Blows When He Goes to the Fight and He'll Win the Whole Thing 'Fore He Enters the Ring There's No Body to Batter When Your Mind Is Your Might So When You Go Solo, You Hold Your Own Hand and Remember That Depth Is the Greatest of Heights and If You Know Where You Stand, Then You Know Where to Land and If You Fall It Won't Matter, Cuz You'll Know That You're Right

Soulwax - Most of the remixes we've made for other people over the years except for the one for Einstürzende Neubauten because we lost it and a few we didn't think sounded good enough or just didn't fit in length-wise, but including some that are hard to find because either people forgot about them or simply because they haven't been released yet, a few we really love, one we think is just ok, some we did for free, some we did for money, some for ourselves without permission and some for friends as swaps but never on time and always at our studio in Ghent

Chumbawamba - The boy bands have won, and all the copyists and the tribute bands and the TV talent show producers have won, if we allow our culture to be shaped by mimicry, whether from lack of ideas or from exaggerated respect. You should never try to freeze culture. What you can do is recycle that culture. Take your older brother’s hand-me-down jacket and re-style it, re-fashion it to the point where it becomes your own. But don’t just regurgitate creative history, or hold art and music and literature as fixed, untouchable and kept under glass. The people who try to ‘guard’ any particular form of music are, like the copyists and manufactured bands, doing it the worst disservice, because the only thing that you can do to music that will damage it is not change it, not make it your own. Because then it dies, then it’s over, then it’s done, and the boy bands have won

T. Rex - My People Were Fair and Had Sky in Their Hair... but Now They're Content to Wear Stars on Their Brows

Devendra Banhart - Oh Me Oh My... the Way the Day Goes by the Sun Is Setting Dogs Are Dreaming Lovesongs of the Christmas Spirit

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